SEO

Ikke alle virksomheder kan annoncere på sociale medier

Af 14. december 2022 Ingen kommentarer

Ikke alle virksomheder har mulighed for at annoncere på de sociale medier. Det skyldes, at hver enkelt platform laver egne regler i forhold til, hvad der må annonceres for.

Eksempelvis har Meta, der ejer både Facebook og Instagram, indført et forbud mod reklamer for e-cigaretter mv. Derfor kan webshops som Din ECigaret ikke annoncere på disse platforme.

Det betyder, at de er tvunget til at finde andre måder at markedsføre sig på. Heldigvis er annoncering på de sociale medier ikke den eneste måde at skabe opmærksomhed og salg på nettet.

Mange vælger at fokusere på Google

Hovedparten af de virksomheder, der ikke kan annoncere på de sociale medier, søger i retning af Google. Her har de nemlig mulighed for at reklamere for stort set alle produkter.

Sælger man eksempelvis e-cigaretter, nikotinposer e.l., kan man sagtens reklamere for dette på Google. Det kan man tilmed gøre på to måder, da der kan arbejdes med både organiske og betalte søgeresultater.

Såfremt man ikke har mulighed for at drive salg via sociale medier, er det ofte en god idé at arbejde med alle aspekter af marketing i søgemaskiner såsom Google.

Kan en forretning køre uden sociale medier?

I dag er det kun ganske få virksomheder, der ikke arbejder med annoncering på de sociale medier. Derfor er det helt naturligt, at mange er i tvivl om, hvorvidt det er muligt at drive en forretning, uden at være aktiv på de sociale medier.

Selvfølgelig er det nemmere, hvis man kan markedsføre sig på de sociale medier, men det er ikke umuligt. Det kræver dog, at man er indstillet på, at man skal markedsføre sig på andre måder.

Som angivet herover, er der mulighed for at benytte sig af Google og andre søgemaskiner til markedsføringen. Det gælder bl.a. for søgemaskineoptimering, men også Google AdWords, Bing Ads m.m.

Kan tage længere tid at bygge

I løbet af de seneste år har der været mange forretninger, der har vist, at man kan bruge de sociale medier til at skalere hurtigt.

Hvis man ikke har de sociale medier til rådighed, er man nødt til at acceptere, at det sandsynligvis vil tage længere tid at bygge en forretning fra bunden.

Er du ikke tålmodigt anlagt, er det derfor ikke en god idé at kaste sig over en forretning, der er bandlyst fra de sociale medier. Det betyder, at du bl.a. skal holde dig fra e-cigaretter eller sexlegetøj.